Anonymiteetti kyselyissä

Jokaiselle kyselylle valitaan asetuksista tunnistettu tai anonyymi.

Kun olet luonut kyselyn itse tai käyttänyt Zeffin valmispohjia, niin voit muuttaa kyselyn anonymiteettiä kyselyn muokkaustilassa (Rakenna) Asetukset -välilehdeltä.

 

Anonymiteetin tasot:

Tunnistettu. Vastaajat tunnistetaan ja kaikki tuomasi taustatiedot ovat käytettävissä raportilla. Näet myös tarkalleen, minkä sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron kautta kukin vastaaja on vastannut.

Anonyymi. Vastaajia ei tunnisteta yhteystiedon (puhelinnumero tai email) tasolla. 

Anonyymissa kyselyssä yksittäistä vastaajaa ei voida tunnistaa. Vastaajien kutsuminen ja raportointi tapahtuu anonyymisti.

Voit valita, asetetaanko raportin anonymiteetin raja Matala, Keskikorkea vai Korkea vastaajan kohdalle. Valinta vaikuttaa siihen, kuinka paljon vastaajia tulee olla, jotta voit suodattaa vastauksia tietyn taustatiedon mukaan. 

Anonyymia kyselyä suositellaan erityisesti henkilöstökyselyihin, joissa anonymiteetti on tärkeää. Huomaathan, että anonymiteetti vaikuttaa mahdollisuuksiisi tarkastella raporttia eli sitä tulisi käyttää vain, kun sinulla ei ole tarvetta päästä käsiksi yksilötason vastauksiin.

Matala: Piilota vain kontaktitiedot

Keskikorkea: Piilota, jos alle 3 vastaajaa

Korkea: Piilota, jos alle 5 vastaajaa

 

Jos missä tahansa kaaviossa on lukon kuva, niin se tarkoittaa, että anonymiteetti blokkaa siitä suodattamisen. Tässä esimerkissä on käytetty korkeaa anonymiteettia. Jos haluat anonyymikyselyssä lukon pois, niin suosittelemme vaihtamaan anonymiteetti tasoa pienemmäksi. Matalalla tasolla kaaviot eivät mene lukkoon.

Toinen näkymä voi olla myös seuraavanlainen, jos anonymiteetti blokkaa kaavion. Tähän on sama ratkaisu, mitä aikeisempaan - eli anonymiteetin tasoa pitää vaihtaa.