1. Help Center
  2. UKK
  3. Kysymyksiä kyselyn toimittamisesta

Miksi kaikki kontaktit eivät siirry?

Yleisin syy tälle on se, että Excelissä on virheellisiä sähköpostiosoitteita tai puhelinnumeroita. Toinen syy voi olla myös, että niiden perässä on ylimääräinen välilyönti.

Jos yllämainitut ovat kunnossa, eikä näissä kohdissa ole virheitä, niin tarkista seuraavat asiat. Joskus on voinut käydä niin, että Exceliin on tullut duplikaatteja eli sama kontaktitieto on siellä kahdesti.

Jos Excelissä on joillakin kontakteilla vain puhelinnumero ja joillakin vain sähköpostiosoite. Tehkää seuravaa toimenpide. Kun olette tuoneet kontaktilistan ensimmäisen kerran uudelle listalle ja tarkistaneet päällekäisyydet sähköpostiosoitteiden mukaan, niin tämän jälkeen tuokaa sama lista uudestaan samalle listalle, mutta tarkistakaa toisella kerralla päällekäisyydet puhelinnumeron mukaan.

Kun olet kontaktien viennissä väliehdellä tarkista, niin tässä näkymässä on kohta tarkista päällekkäisyydet. Ensimmäisellä tuontikerralla valitset kuvan mukaan ja toisella tuontikerralla vaihdat puhelinnumeron perusteella. Tämän jälkeen järjestelmä päivittää kaikki kontaktitiedot, jos kaikilla ei ole samaa kontaktitietoa.