Pääset seuraamaan vastaajiesi aktiivisuutta Toimita-välilehdeltä kutsujen tilastoista.
Valitse ensin kysely, jonka tilastoja haluat tarkastella, ja siirry sitten kyselyn Toimita-välilehdelle. Selaamalla sivua alaspäin näet kyselykutsujesi tilastot.
Klikkaamalla tietyn kutsun tilastoja saat näkyviin tarkemman näkymän yksittäisistä vastaajista.
Tilastotiedot
- Vastaanottajat: Kuinka monta vastaanottajaa kyselykutsulle on.
- Toimitettu: Kuinka monelle vastaanottajalle kyselykutsu on toimitettu perille.
- Avattu: Vastaanottajat, jotka ovat avanneet sähköpostiviestin.
- Klikannut: Vastaanottajat, jotka ovat avanneet linkin, josta pääsee kyselyyn.
- Aloittaneet: Vähintään yhteen kysymykseen vastanneet vastaajat. Vastatuksi lasketaan myös infokortit, jotka vastaaja on nähnyt, vaikka niissä ei tarvitsisi vastata kysymykseen.
- Lopettaneet: Kaikkiin kysymyksiin vastanneet vastaajat.
Kutsun tila
- Delivered: Kutsu on toimitettu vastaanottajan sähköpostiin.
- Opened: Vastaanottaja on avannut kutsuviestin.
- Clicked: Kyselylinkki on avattu.
- Completed: Kaikkiin kysymyksiin on vastattu.
- Dropped:
- Sähköpostiosoite on virheellinen, vastaanottajan sähköposti on täynnä, tai vastaanottaja on klikannut unsubscribe-painiketta, eikä halua vastaanottaa kutsuja.
- Bounced:
- Vastaanottajan sähköpostipalvelin palautti viestin. Viestin estäminen voi johtua esimerkiksi siitä, että sähköpostipalvelu tulkitsee sen roskapostiksi.
Dropped- ja Bounced-tiloja voi tutkia tarkemmin sähköpostien lähettämiseen käytettävältä palvelimelta.
- Jos käytössä on oma domain, voitte tarkistaa tilanteen itsenäisesti.
- Jos käytätte Zeffin zeffimail.com-domainia, voitte pyytää apua tukitiimiltä viestien tilan selvittämiseen.
Näiden viestien uudelleenlähetystä voi myös yrittää suoraan Zeffin käyttöliittymästä. Ongelman selvittely kannattaa aloittaa tarkistamalla, että vastaanottajan sähköpostiosoite on oikein.