1. Help Center
  2. Toimita
  3. Sähköposti- ja tekstiviestikutsut

Kutsuviestin seuranta

Pääset seuraamaan vastaajiesi aktiivisuutta Toimita-välilehdeltä kutsujen tilastoista.

Valitse ensin kysely, jonka tilastoja haluat tarkastella, ja siirry sitten kyselyn Toimita-välilehdelle. Selaamalla sivua alaspäin näet kyselykutsujesi tilastot.


Klikkaamalla tietyn kutsun tilastoja saat näkyviin tarkemman näkymän yksittäisistä vastaajista.


Tilastotiedot

  • Vastaanottajat: Kuinka monta vastaanottajaa kyselykutsulle on.
  • Toimitettu: Kuinka monelle vastaanottajalle kyselykutsu on toimitettu perille.
  • Avattu: Vastaanottajat, jotka ovat avanneet sähköpostiviestin.
  • Klikannut: Vastaanottajat, jotka ovat avanneet linkin, josta pääsee kyselyyn.
  • Aloittaneet: Vähintään yhteen kysymykseen vastanneet vastaajat. Vastatuksi lasketaan myös infokortit, jotka vastaaja on nähnyt, vaikka niissä ei tarvitsisi vastata kysymykseen.
  • Lopettaneet: Kaikkiin kysymyksiin vastanneet vastaajat.

Kutsun tila

  • Delivered: Kutsu on toimitettu vastaanottajan sähköpostiin.
  • Opened: Vastaanottaja on avannut kutsuviestin.
  • Clicked: Kyselylinkki on avattu.
  • Completed: Kaikkiin kysymyksiin on vastattu.
  • Dropped:
    • Sähköpostiosoite on virheellinen, vastaanottajan sähköposti on täynnä, tai vastaanottaja on klikannut unsubscribe-painiketta, eikä halua vastaanottaa kutsuja.
  • Bounced:
    • Vastaanottajan sähköpostipalvelin palautti viestin. Viestin estäminen voi johtua esimerkiksi siitä, että sähköpostipalvelu tulkitsee sen roskapostiksi.

Dropped- ja Bounced-tiloja voi tutkia tarkemmin sähköpostien lähettämiseen käytettävältä palvelimelta.

  • Jos käytössä on oma domain, voitte tarkistaa tilanteen itsenäisesti.
  • Jos käytätte Zeffin zeffimail.com-domainia, voitte pyytää apua tukitiimiltä viestien tilan selvittämiseen.

Näiden viestien uudelleenlähetystä voi myös yrittää suoraan Zeffin käyttöliittymästä. Ongelman selvittely kannattaa aloittaa tarkistamalla, että vastaanottajan sähköpostiosoite on oikein.